Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb mijn velgen altijd proper gekregen.

Ik gebruik gewoon dezefde shampoo als dat ik voor de rest van de auto gebruik en zoals gTa al zei, wat spierkracht en geduld.

Zwarte puntje krijg ik weg met een vod met wasbenzne.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
      heeft deze kerel z'n wieltjes te hard gepolierd?
      Niet noodzakelijk. Kunnen ook gewoon brolvelgen zijn die niet gedurende langere bestand zijn tegen de aanslag van steentjes, remstof, zout e.a. gedoe. 'k Heb al wel meer velgen gezien waar de corrosie onder de lak kruipt.

Aan de velgen te zien is dit goedkoop (replica)gedoe, met de kwaliteit van dien.

Comment

ik kuis mijn zomervelgen altijd met gewoon water en die zien er zo goed als nieuw uit..

om de 2 dagen kuis ik die volledig als ik thuiskom van mijn werk (wel eerst de velgen wat laten afkoelen vooraan )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door california Bekijk Berichten
          ik doen da met turtlewax autoshampoo en ne keer of 2/3 per week en zeker na een lange rit direct .
          Auto is 3maand oud dus dan kan je het van in het begin netjes bijhouden.
          Bij aftermarket velgen zit er wel veel kwaliteits verschil tussen de velgen en vernislaag.

Ik heb op men vorige auto (golf 1 cabrio) 4 jaar gereden met ACE venus velgen ,winter en zomer en door pakken zout in duitsland (om de 3 weken naar ginder ook in de winter) ,natuurlijlk wel weekelijks onderhouden en na de ritten van een weekendje duitsland onmiddelijk als ik thuis kwam.
          De velgen heb ik na 4 jaar verkocht in nieuwstaat niets aan te zien.

Men zus heeft velgen op haren beetle en die kuist haren auto ook maniakaal en die had na jaartje ofzo al donkere puntjes ofzoiets op haar velgen die er niet afgingen.
          Ondertussen heeft ze wel een produkt van maquiers gevonden en heeft ze ze toch voor 95% proper gekregen en ze blinken terug mooi.

Dus ge moet wa geluk hebben denk ik ook met de kwaliteit
          Ik reinig mijn velgen ongeveer elke 2 maand één keer (gemiddeld). Ze zien er meestal verschrikkelijk uit.

Maar 't zijn wel originele velgen van het merk zelf, van steengoeie kwaliteit, en ze komen er (op de parkeerschade na, dan) altiijd ook quasi fonkelnagelnieuw uit. En dat enkel met water en een goei spons en borstel.

Als 't té erg is, haal ik 'n pulleken BMW-velgenreiniger erbij. En terug véél water, wat spierkracht en geduld.

Works like a charm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            ik kuis mijn zomervelgen altijd met gewoon water en die zien er zo goed als nieuw uit..

om de 2 dagen kuis ik die volledig als ik thuiskom van mijn werk (wel eerst de velgen wat laten afkoelen vooraan )
            Ik zou eerder de remschijven laten afkoelen. Krom getrokken schijven zijn immers extreem onhandig.

Comment

ik kuis mijn velgen gewoon 1keer per week met autoshampoo van turtle wax en een spons.en als ze wat vuiler zijn gebruik ik velgenreiniger ook van turtle wax maar ik spoel men velgen nadien wel af met véél water.
              en dit is het resultaat :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Ik heb mijn velgen altijd proper gekregen.

Ik gebruik gewoon dezefde shampoo als dat ik voor de rest van de auto gebruik en zoals gTa al zei, wat spierkracht en geduld.

Zwarte puntje krijg ik weg met een vod met wasbenzne.
                ik ben ook maniakaal in m'n velgen, maar heb het ongeluk dat ik twee occasies heb en de vorige eigenaars er niet zo trots op waren denk ik.
                Ik zit dus bijgevolg ook met teervlekken. Maar wasbenzine helpt niet

Ik was de 8 velgen zo goed als elke week met autoshampoo die ik ook voor het koetswerk gebruik. En heb er nooit problemen mee om ze proper te krijgen. Een fluitje van een cent als je het wekelijks doet. Alleen krijg ik de historiek die ik meegekregen heb er niet af.
                Heb al op andere fora gelezen en zelfs op aanraden elders cillit bang of hoe heet het geprobeerd, maar da's de zuiverste geldklopperij me dunkt.

Clayen: lijkt hier wel als goede oplossing naar voor te komen hiervoor, maar leg eens uit: war heb je nodig en hoe doe je dat?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Dreft is a NONO !

Waarom feitelijk....gaat zo makkelijk....ogen gewoon nieuw ????

Comment

Dreft op velgen weet ik niet meteen maar het droogt autolak uit en breekt alle waxen e.d. af omdat het zo'n sterke ontvetter is, vandaar.

Je moet DEZE video maar eens bekijken van Richard & Mike - 28min video over hoe je de wagen het beste kan wassen!

Ik moet eraan toevoegen dat Mike Philips de online community "moderator" is voor Meguiars (meguiarsonline.com) vandaar dat er dus enkel Meguiars producten aan bod komen in deze video.

Comment

De voorvelgen na 154.000 km...

- Worden altijd meegewassen met hetzelfde product waarmee ik de auto was.
                      - Als ik naar de carwash ga vraag ik wel altijd "velgenreiniging" als optie erbij.
                      - Eén keer in't jaar wax ik m'n velgen.

Ik begin nu wel op m'n achtervelgen wat zwarte puntjes te krijgen. Binnenkort kuis ik ze nog eens goed met 't borsteltje (1 à 2 keer in 't jaar) en zal ik ze terug eens waxen.
                      Last edited by Astraatje; 21/02/2007, 14:29.
                      BMW F30 316d Sportline - '13
                      BMW Z3 1.8 -- '97
                      --------------------------------------------------------------
                      2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                      2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                        Ik zou eerder de remschijven laten afkoelen. Krom getrokken schijven zijn immers extreem onhandig.
                        doordat de remschijven zo warm zijn, zijn de velgen ook vrij warm e

Comment

Cilit Bang !

Al vaak op de Rover 75 hier thuis gebruikt en da's gewoon verbluffend hoe goed die velgen er na 175.000 km nog uitzien ! Ik zou niet zeggen in nieuwstaat, maar 't scheelt toch niet veel.
                          Gewoon inspuiten, ff met de spons indoppen, 2 min. laten inwerken en dan afspuiten met de Kärcher. Ideaal voor zo'n superambetante velgen om te kuisen ! Die van de MG TF worden gewoon met de autoshampoo en de spons gedaan omdat je makkelijk overal aan kan.

Telkens de auto gepolished en gewaxed wordt, nemen we de velgen ook ff mee. De 1 à 2 maanden daarna worden de velgen dan ook véél minder vlug vuil.

't Klinkt mss niet mooi op een autoforum, maar ik kan me gewoonweg niet van de indruk ontdoen dat de lak onder een smerige wagen langer goed blijft dan die van een wekelijks gepoetste wagen.
                          Tot voor een dik jaar polishte en waxte ik mijn wagen halfjaarlijks. Ik had toen ook de gewoonte om mijn wagen wekelijks, of toch minstens om de twee weken een wasbeurt te geven. En met die werkwijze waren die twee waxbeurten per jaar geen overbodige luxe want de diepe glans was al na een goei maand verdwenen.
                          Nu pak ik 't echter heel anders aan. De laatste polish- en waxbeurt was na de vorige winter en de volgende zal weer in maart-april zijn. Nu was ik de wagen ook véél minder vaak. Als ik 'm om de 1,5 maand was, is 't al veel. En raad 's... die glans blijft nu véél langer behouden. Ik kan er zo wel niet van genieten natuurlijk, maar op een meer dan 10 jaar oude wagen kan je niet tot in 't oneindige blijven polishen.
                          Conclusie: soms is 't beter je wagen smerig te laten worden dan er continu producten op te smeren en God weet wat nog allemaal. Ik heb mijn lesje nu wel geleerd na de grondlak van mijn kofferdeksel gezien te hebben na polishbeurt x (manueel dan nog ).

Op een metallic zal 't niet wel veel kwaad kunnen, maar een non-metallic is op dat vlak toch veel teerder.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

ik heb vandaag nog eens de velgen van onze freelander gepoetst. man wat zagen ze er zwart uit. ruim een halfjaar niet gewassen maar we rijden niet zo veel. gepoetst met warmwater en wibra velgenreiniger en een versleten vod
                            ja ze zien er nog steeds niet goed uit, maar vanaf 2m valt het niet op

de auto thuis wordt verwaarloost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Cilit Bang !

...
                              Gewoon inspuiten, ff met de spons indoppen, 2 min. laten inwerken en dan afspuiten met de Kärcher. ...
                              dit snap ik nu niet. Bij mij is dat 't zelfde of ik er nu cilit bang of gewoon niks op doe. De teervlekken gaan er maar niet mee weg.

Zijn er soorten cilit bang misschien?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                en dit is het resultaat :

Geroeste remschijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Geroeste remschijven.
                                  ja pff,weet misschien iemand hoe ik die roest eraf krijg ?

Comment

Comment

Een paar keer remmen en da's weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                        Een paar keer remmen en da's weg.
                                        Ik denk niet dat remmen op die plaats gaat helpen eerlijk gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Geroeste remschijven.
                                          Dat komt doordat de velgen zo proper zijn door de velgenreiniger die daarop terecht komt (of wat dan ook). Is oppervlakkig en een paar keer remmen en het is terug weg. Als er bv. Meguiars Wheel Brightener op de remschijven komt, zijn ze bijna fluo-oranje.

@nemo: probeer velgenreiniger, detail clay en/of schuren met P1000-P3000?
                                          Je kan ook eens proberen met wat staalwol, achteraf schuren met P3000 om alle krasjes die er inzitten door het staalwol weg te werken.

Kan je er mss ook een echte close-up van posten?
                                          Last edited by ; 21/02/2007, 17:50.

Comment

Working...
                                          X